Despre ce poți citi în acest articol?

Web-ul din spatele web-ului

Crearea unui site implică în marea majoritate a cazurilor mai mult decât o singură idee și mai mult decât o singură persoană. Realizarea unui site web devine ea însăși un web - o rețea de interconectări ale ideilor oamenilor în căutarea creării unei formule de web design cât mai eficient. Un website poate fi interpretat drept o carte de vizită pentru diverse companii, iar felul în care acesta este creat, impactul vizual și calitatea conținutului, contribuie la îmbunătățirea șanselor de a atrage și de a menține clienți.

Să zicem că o carte se poate să o scrii și singur. Apoi, odată lansată, are sau nu are succes. Rezultatul se va răsfrânge, în general, doar asupra ta. Dar când vine vorba de crearea unui site web, dacă rezultatul nu e bun, vor fi afectați mai mulți oameni decât echipa care l-a realizat. Da, echipa. Deja vorbim de echipe, implicit, ajungem vom ajunge să vorbim despre agenții și utilitatea lor când vine vorba de creat un website. Vorbim despre experiența de lucru, despre oameni care își unesc frunțile pentru ca tu să ai parte de un customer journey frumos, implicând totul, de la UI, la UX, pentru ca tu să te bucuri că ajungi de la stadiul de guest user la cel de registered member. De la vizitator la client.

Web design-ul este poate una dintre cele mai complexe forme de comunicare en mass. Customer journey-ul și crearea unui site implică automat mai mult decat niște texte aranjate cumva. E necesară o deosebită atențiă la content și la copy. E ușor mai... matematic. Vorbim despre un wireframe. Despre SEO, Search Engine Optimization. Despre optimizarea acestui SEO atât on-page, cat și off-page. De câțiva ani vorbim și despre a nu încălca sub nicio formă GDPR-ul. Apoi trebuie să vorbim și despre metadata. În fine, who likes cookies?

UX + UI = Love ♡

Atunci când un UX și un UI se iubesc foarte mult, de obicei se naște un site. La fel ca un copil, după crearea propriu-zisă a site-ului, acesta trebuie crescut, trebuie aranjat și îngrijit. Dar spre deosebire de un copil, un site are mai mulți părinti care îi fac viața frumoasă, așezat în pătuțul internetului. Pardon, în host.

Pentru aranjarea și îngrijirea unui site, în general este contractată o agenție specializată în... a aranja și a îngriji paginile unui site. Să o numim agenție de advertising & marketing.

În primul rând, ca agenție, putem să îți răspundem la întrebările: ce anume e design-ul UI, ce anume e design-ul UX, cum ajută ele la crearea unui site web? Pe scurt, UI-ul (User Interface) ține de cum arată lucrurile pe site, iar UX-ul (User eXperience) ține de modul în care lucrurile funcționează pe acel site. UX este un proces mai degrabă continuu, în timp ce UI este un produs finit. Ca echipă, trebuie să colaborăm pentru ca rezultatul obținut să fie un UX și un UI care la rândul lor colaborează înspre crearea unui website cu un customer journey perfecționat. Vom începe prin a analiza User Experience-ul, deoarece din schema sa va deriva ulterior și User Interface-ul.

UX - User Experience

Când vorbim de creat un website, UX-ul e în general procesul de geneză al web design-ului. Ține de a proiecta site-ul în întregimea lui la nivel mental – apoi, evident, la nivel aplicat. Această proiecție trebuie să ajungă să fie ceva simplu de utilizat, poate chiar atât de simplu încât procesul să pară unul automatizat. În mod ideal, când creezi un site, produsul final nu trebuie să le dea utilizatorilor răgaz să se întrebe Ok, acum ce fac mai departe ca să X? Unde e butonul ăla afurisit? Userii trebuie să bucure de ușurința de a naviga în mod constant, fără să fie cazul să sune un prieten, să întrebe publicul sau să facă 50-50.

UX-ul urmărește întotdeauna îmbunătățirea acelui customer experience pe care un utilizator o are în interacțiunea cu o companie și produsele sau serviciile ei. În UX sunt incluse aspecte precum conținutul site-ului (contentul) și totalitatea sistemelor de care beneficiază (structura sa). Un User Experience bun are o arhitectură a informației care garantează aproape by default satisfacția și loialitatea clienților.

Arhitectura informației bine executată când vine vorba de crearea unui website va ajuta utilizatorii să găsească rapid ceea ce caută. Ca orice lucru bun, nu vine singură, sau mai bine zis, e împărțită în 5 componente, la fel de importante:

1.) Sistemele organizaționale, cele care țin de felul în care se aranjează informația pe website

2.) Sistemele de etichetare, cele care vizează modul în care informația e reprezentată pe website

3.) Sistemele de navigare, acelea care indică felul în care se poate naviga pe website

4.) Sistemele de căutare, acelea care țin de modul în care se caută informația pe website

5.) Tezaurele, vocabularele și metadata-ul. Copilul, petrolul si ardelenii. Acestea sunt componente tip suport pentru punctele 3 și 4, pentru navigare si căutare. Rulează în fundal, nu sunt menite ochilor utilizatorilor.

Apropos de utilizatori, una dintre regulile principale ale User Experience-ului este că Nu ești tu utilizatorul. Utilizatorul este cel în a cărui piele trebuie să te pui. Astfel, când vine vorba de crearea unui site web, designerii de UX trebuie să fie extrem de empatici cu categoria de utilizatori vizați de respectivul Customer Experience. Sigur, nu trebuie dată la o parte gândirea analitică și atenția la detalii – trebuie făcut destul de mult research înainte de a crea un website care oferă o interacțiune de calitate între user și compania cu care interacționează prin intermediul acestuia.

UI - User Interface

UI-ul nu este ceva complet separat de UX, dar ține de aspecte destul de diferite încât, de-a lungul anilor, să își fi câștigat dreptul să poarte propriul nume. UI-ul reprezintă fix interfața cu care Userul ia contact când site-ul este accesat. Derivă mai mult sau mai puțin direct din UX, dar dacă este executat nepotrivit, poate deveni dușmanul principal al UX-ului. Un fel de autosabotaj.

Interfața trebuie să creeze un site simplu de utilizat. Acest aspect este absolut vital pentru construirea unui customer experience solid pentru utilizator, iar UI-ul trebuie, de obicei, să complementeze, dar și să complimenteze, dacă putem spune așa, produsele și serviciile companiei respective.

Un designer specializat în UI trebuie să știe cum să poziționeze elementele care țin de grafica website-ului și totodată sa aranjeze contentul în pagini așa încât procesul de navigare al userului sa fie eficient. Intuitiv. Altfel spus, responsabilitatea principală a unui UI designer este aceea de a inspira feelingul de user-friendly unui site.

O interfață care este eficientă și intuitivă e susținută de îmbinarea tuturor aspectelor grafice pomenite, folosind scheme de culori și reguli consacrate de plasare a butoanelor și a meniurilor. Claritatea interfeței este punctul cheie al unui UI corect. Printr-un UI corect, plăcut și clar, compania ta va avea numai de câștigat. Se va armoniza experiența utilizatorului, conducându-l înspre a-și îndrepta ochii înspre produsele și serviciile oferite de respectivul website.

UI-ul completează UX-ul prin eleganță și claritate. UX-ul ajută UI-ul prin a-i oferi un schelet sustenabil. Pentru crearea unui site, agențiile unesc mai multe tipuri de creativitate și mai multe feluri de a analiza informațiile, dozându-le cum se cuvine între UX și UI.

Agențiile din spatele tastaturii

Agențiile bune din spatele tastaturilor trebuie să cunoască SEO, UI și UX ca pe propria palmă. O palmă spălată mult mai des, pe timp de pandemie. Dar suntem sigur că vom depăși cât de curând această perioadă. Ori, poate tocmai în această perioadă devine din ce în ce mai important să abordezi sau să te lași abordat de o agenție cu experiență, care știe cum decurg lucrurile și este în stare să meargă direct la țintă, ca un Nurofen pentru marketing, fără să irosească resursele tradiționale: timpul și banii.

Multe procese sunt implicate în web design și în crearea unui site web care să rămână în atenția viitorilor utilizatori. Puncte bonus dacă acești useri convinși de calitatea unui website îl recomandă mai departe altor potențiali useri. Înseamnă că UI-ul a fost îmblânzit, iar UX-ul îmbunătățit. De reținut este că cele două trebuie făcute să conlucreze pentru a crea un site care să mențină interesul pe termen lung. Ease of access-ul e baza. Apoi, pe parcursul existenței site-ului, de ce nu, se mai poate aplica un update cosmetic, din când în când. Un refresh binemeritat. F5. F5. F5.

Proiect nou?

Trimite-ne un mesaj cu detaliile despre următorul tău proiect și promitem să revenim în cel mai scurt timp cu un raspuns.

ÎNCEPE UN PROIECT

Prin apăsarea butonului "Începe un proiect" sunt de acord cu Politica de confidențialitate SIV Media