Privire de ansamblu


Gardviuverde.ro o companie ce își începe activitatea în anul 2010 în cadrul nișei de plante decorative, pătrunde pe piață alături de jucătorii mari din domeniu. La început compania producea 6 tipuri de specii de plante pentru gardul viu iar pe parcurs aceasta și-a concentrat eforturile de producție către specia cu cel mai mare grad de interes, Ligustrum Ovalifolium sau Lemnul Cainesc. 

În acest scop, pentru îndeplinirea obiectivelor companiei dar și a viziunii acesteia, a fost nevoie de creșterea vanzarilor și epuizarea întregului stoc existent, în special pentru sezoanele de primăvara și toamna. 

În anul 2019 producția a crescut la peste 150.000 de plante.Prezentul studiu de caz urmărește în detaliu tipurile de costuri, deciziile, acțiunile, investigatiile si rezultatele obtinute in urma unei munci constante și implicarea timp de 14 luni pentru a atinge obiectivele clientului nostru. 

Obiective


➞ Scurtarea și îmbunătățirea procesului de achiziție a produselor (experiența utilizatorului pana la finalizarea conversiei);

➞ Generarea de lead-uri și epuizarea stocului existent (150.000 de plante din specia Ligustrum Ovalifolium);

➞ Cresterea credibilitatii brandului;

➞ Penetrarea pieței

➞ Avansarea în pozițiile motoarelor de căutare

➞ Colectarea unei audiențe adecvate

Provocări și Soluții


Fiind un business relativ nou în online, lipsa datelor a constituit cea mai mare provocare la începutul colaborării noastre.

➊ Web Design + SEO 

Site-ul învechit: Colaborarea noastra a inceput acum 14 luni in timp ce website-ul "gardviuverde.ro" se afla în mijlocul unei reproiectări. Rata de conversie era extrem de scăzută, deoarece oamenii aveau dificultăți în a găsi informațiile de care aveau nevoie. Așadar înainte de a bugeta orice fel de campanie, am regandit total structura și conținutul website-ului. 

Acest business avea nevoie de o strategie SEO bine pusă la punct. Pe lângă atingerea publicului adecvat și achiziția unui trafic de calitate, erau necesare optimizării tehnice pentru a ajuta motoarele de căutare să înțeleagă mai bine conținutul website-ului 

Fiind una dintre principalele surse de conversii, website-ul a necesitat o schimbare atât din punct de vedere SEO cât și din punct de vedere estetic. Am introdus cuvinte cheie în interiorul celor mai importante paragrafe din website dar și în descrierile produselor. Urmând implementarea unor serii de articole pentru a ajuta website-ul sa ajungă pe o poziție superioară în cadrul motoarelor de căutare. 

Am gândit un traseu al utilizatorului bine pus la punct, astfel incat procesul de achizitie să fie unul cat mai simplu și plăcut. De asemenea, am creat o pagina speciala “Instrucțiuni de plantare” în care le prezentăm clienților cum își pot planta singuri produsul achiziționat.

  • Implementare SEO tehnic - schema.org
  • Sitemap, robots.txt
  • Clean Design
  • Optimizări pentru toatele elementele grafice ( imagini, video-uri)
  • Scaderea ratelor de răspuns a paginii
  • Comprimarea CSS si JS

În concluzie, eforturile de SEO au fost vizibile după aproximativ 6 luni de la implementare. Website-ul este prezent pe prima pagină în Google și rezultând un număr de 10.000 click-uri organice.

➋ Google Ads 

Am lucrat împreună cu marketerii noștri pentru a configura cu exactitate urmărirea conversiilor din formularele de contact și pentru a instala tool-urile necesare pentru urmărirea apelurilor pe site-ul lor web.

Campaniile Google Ads existente erau configurate greșit din punct de vedere structural. Multe cuvinte cheie și grupuri de anunțuri erau dublate sau chiar triplate, bugetul era gestionat greșit, termenii de căutare calitativi veneau la un cost astronomic iar targetarea zonelor geografice de interes nu a fost setată în prealabil, ceea ce a necesitat optimizarea acestora până la cel mai mic detaliu.

După corectarea și refacerea campaniilor, echipa noastră a trecut la segmentarea zonelor țării pentru o mai bună distribuire a bugetului alocat. Ne-am concentrat eforturile pe zonele țării unde clientul nostru a avut cel mai mare număr de conversii/vanzari la începutul activității.

De asemenea toate reclamele implementate de către noi au fost livrate în funcție de sortarea tematică a cuvintelor cheie în grupurile de anunțuri. Acest fapt a dus la un scor de relevanță ridicat, la urmă determinand o clasare avantajoasa în motoarele de căutare și la un cost per click scăzut.

➌ Social Media

La începutul colaborării noastre prezența în social media era inexistentă, ceea ce ne punea în fața unei audiențe extrem de limitate. Împreuna cu ajutorul colegilor de la social media marketing am implementat shop-ul pe pagina de facebook și am instalat toate tool-urile necesare pe website pentru a putea face urmarirea evolutiei reclamelor din acest canal. Procedura similară cu cea folosită în cazul zonei de Google Ads

Următoarea provocare a fost creșterea audienței și a autenticitatii brand-ului prin reclame bazate pe engagement. Generarea de lead-uri din piața rece dar și retargeting, acestea din urma au însemnat ultimele provocări pe care departamentul de social media le-a dus la bun sfârșit.

Pentru a atinge obiectivele setate pe partea de Social Media Marketing:

✔ Am definit un avatar al clientului ideal în funcție de care am ales stilul abordării și al designului - simplist / care să denote profesionalism și să atragă atenția;

✔ Am implementat reclame care să genereze încredere (TRUST), în care au fost prezentate sub forma de imagini, de tip “Before & After”, mai multe evolutii ale produsului (gard viu) după un an, după 3 și respectiv 5 ani de la plantare;

✔ Am implementat reclame de tip carusel care să genereze atat lead-uri (potențiali clienți) din piața rece cât și trafic către magazinul online - unde Facebook Pixel reușea să colecteze datele referitoare la acțiunile clientului efectuate în cadrul website-ului;

✔ Am construit doua audiente - una alcătuită din persoanele care au vizitat site-ul (în special pagina de catalog) și una lookalike de 3% (persoanele cu interese asemănătoare cu cele ale clienților) - pe care, ulterior, le-am folosit în reclame de tip FOMO (Fear Of Missing Out) în care se anunță publicul fie în legătură cu disponibilitatea stocului fie cu închiderea sezonului de plantare;

➍ Remarketing & Display

Lipsa completa a setărilor pentru colectarea audienței și în general lipsa datelor cu privire la vizitatorii website-ului au încetinit considerabil eforturile de scalare. După implementarea corecta a declanșatorilor de conversie și după setarea parametrilor pentru popularea audienței, colegii noștri din zona creativa și-au început munca.

Cu ajutorul echipei noastre de design am reușit să implementăm reclame ce făceau trimitere către multiple funcționalități ale plantelor, măsura pe care am luat-o având în vedere utilizatorii care nu au creat conversii.

Dacă un utilizator ajunge pe o pagina de destinație fără a genera o conversie (achizitie sau lead), atunci eforturile de remarketing s-au concentrat pe livrarea unui display ad ce avea ca scop evidențierea beneficiilor plantelor decorative.

Folosind această metodă simplă dar eficientă de remarketing aplicată pe mai multe canale de comunicare (rețeaua de Display Ads și Social Media), am reușit să împingem în mod eficient clienții către pasul final de achiziție.

Bugetul cheltuit a generat un reach de 1.282.000 persoane și 57.000 de clickuri pe link. Astfel, vânzările generate prin intermediul strategiilor aplicate, Facebook Ads, Google Ads, awareness și remarketing, am reușit sa atingem obiectivele pe care ni le-am propus.

REZULTATE

Ce am obținut?

Bugetul cheltuit a generat un reach de 119.000 persoane și 28.300 de clickuri pe link. Astfel, vânzările generate prin intermediul strategiilor aplicate, Facebook Ads, Google Ads, awareness și remarketing, am reușit sa atingem obiectivele pe care ni le-am propus.

Aceste cifre prezentate se traduc mai concret prin următoarele proporții:


4,61%

CTR - Click through rate

24RON

CPA - Cost per achizitie

24,8x

ROAS - Returning on ad spend

*Adică clientul (gardviuverde.com) a generat 24,8 RON la fiecare leu investit

Cum am reușit să îmbinăm totul? 


În funcție de fiecare tip de afacere în parte, rețeta succesului diferă. Pentru fiecare tip de website în parte se potrivesc o serie de abordări diferite care se implementează în mod diferit.

Prin intermediul campaniilor realizate cu ajutorul Google Ads, Facebook Ads am făcut produsele cunoscute printr-o abordare cu caracter util, lăsând deoparte textele care au drept subiect în proportie de 90% vânzare. Am mizat pe conținut de calitate, cu caracter util, care să aducă ceva nou clienților care doresc să afle mai mult despre calitățile plantelor pe care urmează să le achiziționeze.

Pasul final a reprezentat analiza datelor și a audiențelor pentru optimizarea canalelor de distribuție. Am urmărit eficiența campaniilor de publicitate, am analizat comportamentul consumatorului și am acționat la momentul potrivit. Anterior, am prezentat o serie de cifre care au arătat concret rezultatele obținute în urma campaniilor create.

Toate strategiile și implementările menționate mai sus nu ar putea dezvolta un business pe termen lung fără analiza și optimizarea continuă.

CONTACT

Vrei să generezi mai multe vânzări?

Îți întelegem afacerea, ne documentăm, iar apoi venim cu soluții personalizate pentru nevoile și bugetul tău – îți oferim mai multă expunere, mai mulți clienți, mai mult succes.

CONTACTEAZĂ AGENȚIAÎNCEPE UN PROIECT