De ce ne pasă atât de tare de web design?

Un design bun poate face diferența dintre un site oarecare și un spațiu în care se convertesc vizitatorii în clienți pe termen lung. Pagina ta web este o carte de vizită virtuală, și ai doar 15 secunde la dispoziție să faci o primă impresie de neuitat.

Așadar, este lesne de înțeles de ce e indicat să dedici timp, resurse și niște stropi de creativitate pentru crearea site-ul tău. Vestea bună? Regulile unui site excelent sunt chiar simple. De fapt, așa cum spunea și faimosul arhitect, Ludwig Mies Van Der Rohe, „Less is more” – mai puțin e mai mult.

În acest articol vom analiza 5 dintre homepage-urile superbe găsite pe internet – vom discuta despre ce fac bine, ce ar putea îmbunătăți (dacă e cazul) și ce putem face noi, acum, pentru a fi cu un pas mai aproape de țelul nostru: realizarea unui site web excelent.

5 exemple de homepage-uri excelente și de ce ne plac așa mult

Homepage-ul Dropbox este cât se poate de simplu și, aparent, banal – exact ce ne dorim. În spatele simplității, a culorilor pastelate și a textului limitat, găsim întocmai ce căutăm: tot. Informații despre serviciu, despre cum te ajută în rezolvarea problemelor de stocare a fișierelor și despre cât de ușor este de folosit.

În doar câteva scrolluri ai aflat tot ce e nevoie să știi despre Dropbox. Iar dacă întrebarea ta este de nișă, homepage-ul se încheie cu o secțiune de FAQ. În plus, gifurile de la fiecare subcategorie te introduc în lumea aplicației – fără să îți dai seama, primești deja un demo a ceea ce ai putea experimenta ca și utilizator.

Simplu, banal, minimalist – însă plin de informație valoroasă. Acesta este secretul în realizarea unui site web excelent.

Cum realizezi un site web care promovează meditația, curățenia mintală și liniștea? Cu o gamă de culori calde, cu personaje zâmbitoare, cu explicații directe și simple. Exact asta găsim si pe site-ul celor de la Headspace. Un loc în care un concept abstract este simplificat în categorii de interes pentru un potențial utilizator.

Chiar dacă n-ai mai meditat niciodată, în doar câteva rânduri înțelegi exact ce-ți promite Headspace: somn mai bun, „fericire crescută cu până la 16%”, o comunitate de oameni ca tine.

În plus. personajele pe care le vezi pe prima pagină sunt omniprezente în toate materialele lor de promovare. Astfel, își păstrează imaginea de brand în mod consecvent, în timp ce explică lucruri potențial complicate (fericire, calm, cum funcționează meditația asupra creierului) în animații ușor de urmărit, de înțeles, de promovat mai departe.

„Mură-n gură” – oricât de nou, revoluționar și nemaivăzut este produsul sau serviciul pe care îl vinzi, website-ul tău trebuie să poată explica rapid cu ce te ocupi.

Așa cum spunea și Einstein, „dacă nu poți explica într-un mod simplu, înseamnă că nici tu nu ai înțeles”.

Fitness Blender este o aplicație de fitness (care a început, inițial, pe Youtube), creată de un cuplu: Keli și Daniel Segars – iar lucrul acesta este clar încă de când intri prima dată pe site. Ești întâmpinat de fețele lor zâmbitoare care te îndeamnă să încerci exercițiile lor – absolut gratuit!

Dintr-o singură privire îți dai seama că aici găsești tot ce ai nevoie în materie de fitness – sport, nutriție, o comunitate de oameni ca tine. Butoanele de acces pentru oricare dintre aceste caracteristici sunt la îndemână, și rămân în partea de sus a paginii, chiar și când dai scroll în jos.

Iar pentru că sportul poate fi copleșitor pentru începători, programele prestabilite se găsesc imediat, create pentru diferite tipuri de nevoi. Toate aceste informații, desigur, oferite de aceleași două fețe zâmbitoare pe care le-ai văzut în prima secundă pe site – oferind impresia de siguranță și încredere.

Comunitate, ajutor, valoare – cu cât site-ul tău găsește echilibrul dintre profesional și personal, cu atât oamenii se vor simți mai apropiați de tine și de brandul tău.

Lyft este un brand deja bine stabilit, cunoscut pe deplin în țările în care activează. Așadar, site-ul lor aplică o abordare inedită – în loc să se concentreze pe informații, text mult și oferte speciale, te întâmpină cu un clip.

Un clip ce cuprinde natură, imagini frumoase ale orașului, un sentiment de siguranță și calm. Lyft nu vrea să te convingă să apelezi la ei, ci vrea să îți arate cum te vei simți când vei alege să colaborezi cu ei – ca șofer sau pasager.

Sub clip găsești 3 butoane de acces, cu cele mai importante informații pentru utilizator: „Abordarea noastră asupra siguranței”, „Acces la transport” și, cel mai mare, „Aplică pentru a conduce”. Cât se poate de simplu și direct.

Odată ce brandul tău este cunoscut, nu mai e nevoie să pui accentul pe informație. Emoția este punctul de diferențiere dintre tine și competitorii tăi - crearea unui website trebuie făcută în egală măsură cu emoție și strategie.

Cum atragi clientul atunci când produsul tău poate fi testat doar gustativ? Cu un site interactiv, culori vibrante și ingredientele afișate explicit, alături de fiecare produs. Asta face și Simply Chocolate, o firmă din Danemarca, producătoare de produse din ciocolată.

Deși nu poți gusta produsele prin ecran, nu simți că ești departe de ele – fiecare baton de ciocolată este expus pe întreaga pagină, alături de culoarea reprezentativă și imaginile ingredientelor, care se mișca ușor pe fundal. În colțul stânga sus, găsești o listă cu ingredientele fiecărui baton – este imposibil să nu începi să le simți gustul, fără ca măcar să le cunoști personal.

Ai inclusiv opțiunea să „desfaci” pachetul, sa vezi conținutul, să iei o „îmbucătură” (prin scroll în jos). Ai, practic, o experiență cât se poate de reală, în doar câteva secunde petrecute pe site.

Chiar dacă produsele pe care le comercializezi trebuie testate în realitate pentru a convinge clientul de calitatea lor înaltă, nu înseamnă că în realizarea site-ul tău web nu poate include o simulare realistă – folosind culori, grafice și muzică, poți invita utilizatorul în lumea magică a produselor tale.

Deci, ce putem face acum?

Pentru a realiza un site web corect nu avem nevoie de o minte de geniu, de un buget uriaș sau de o echipa de zeci de persoane. Ai nevoie să-ți cunoști foarte bine produsul/serviciul, să menții o imagine de brand consecventă și să apelezi la oameni profesioniști, care să poată traduce asta în lumea digitală.

Ca reguli generale, iată câteva aspecte pe care să le ai mereu în vedere: 

Scopul site-ului web – ține minte ca textele, culorile și funcționalitatea site-ului să fie centrate pe nevoile publicului țintă;

Simplitate – asigură-te că nu complici lucrurile în zadar (ține minte cuvintele lui Einstein). Poți scoate în evidență elementele vitale cu ajutorul culorilor, fonturilor, a imaginilor și a sunetelor;

Navigație – probabil cel mai important element. Indiferent de frumusețea designului, funcționalitatea ar trebui să fie prioritatea numărul 1;

Mobile friendly – mai mult din jumătate din vizitatorii site-ului tău vor folosi navigarea pe un dispozitiv mobil. Asigură-te că paginile tale de web sunt optimizate atât pentru desktop, cât și pentru mobil.

Conținut – textele de pe site trebuie să fie succinte, valoroase, la obiect. Alege să convingi clientul în doar câteva cuvinte, nu să îl plictisești cu texte kilometrice. Nu uita, ai doar 15 secunde la dispoziție;

Concluzii:

Un web design excelent începe înainte de a te apuca de programat – trebuie să știi cine ești, ce vrei să transmiți, cine sunt clienții tăi țintă. Mai apoi, o echipă dedicată se poate ocupa de a implementa ideile tale – și ale transforma într-o operă de artă digitală.

Dacă vrei să discutăm despre crearea unui site web fain împreună, scrie-ne aici. Găsești mai multe articole la fel de faine ca acesta, aici.

Proiect nou?

Trimite-ne un mesaj cu detaliile despre următorul tău proiect și promitem să revenim în cel mai scurt timp cu un raspuns.

ÎNCEPE UN PROIECT

Prin apăsarea butonului "Începe un proiect" sunt de acord cu Politica de confidențialitate SIV Media